23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Supermarkeder i kamp mod madspild

De fleste danskere tager den vare i butikken med den længste holdbarhedsdato, når de handler ind.

Det viser en analyse fra FDB, der peger på, at en stor del af danskernes enorme madspild skyldes forbrugervaner.Men det forsøger blandt andre Rema 1000 i Børkop i øjeblikket at ændre på.

Dagligvarekæden har med inspiration fra den engelske dagligvarekæde Tesco indført et nyt system for dagligvarer, der er tæt på sidste salgsdato.

- Vi er vant til at sælge datovarer til stærkt nedsatte priser, men nu sætter vi salget af disse varer i system ved blandt andet at samle for eksempel kødpålæg på enkelte hylder og skilte langt bedre med de ekstra gode tilbud, siger købmand Gitte Larsen fra Rema 1000 i Børkop.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.127